var är jag / jag är var

Hoppas att du har längtat, för här kommer jag. På mitt nobla huvud dansar ramsor av forna tider. På min fritid spelar hjärterdam schack utan motspelare i sin gula klänning. Under mitt tegeltak är allting upp och ned. Jag vet inte vad jag är men jag vet att jag kan tänka. Därför är jag. Av en liten knuff, långtlångtborta, hittade jag ljuset i en glasflaska. Ljus är explosionen av upptäckta sinnen. Först mådde jag illa, nu är jag beroende, beroende av purpurbruset, världen, färgerna. - vill du ha mer? nu är jag din knuff. 

 

Outforskade världar ställer sig framför min näsa, men de är alltför nära, det är därför jag inte ser dem. Snart ska jag ändå bort, bort till någon sorts bas för lugnet, gemenskapen, känslorna. Till den outforskade världen som jag redan nu ser färgerna av. Arbete byts mot själaro och snart syns vi igen, någonstans i någons verklighet, eller icke.

 

 

Kommentera här: