Heard of the truth?

 

Jag vill.
 
Dansa som de gör på dansbanan
Sjunga som de gör i kyrkan
Hoppa från klippor som de gör i varma länder
Åka fort i en badring eller hoppa från höga höjder
Spela gitarr som alla mysmänniskor på youtube
Prata med intressanta okända människor
Drömma om saker som inte existerar i denna världen
Förverkliga storslagna idéer som de jag beundrar
Övervinna rädslor och oroligheter
Leva i kärlek till jokrarna

Just det. Det är ju så jag lever. 
Och jag missar nog ingenting.
Någon påstod att jag missade det bästa. 
Sånt som beskrivs som bakfylla och minnesluckor.
Men jag bara skrattar och vittnar om något bättre. 

Min verklighet, späckad av sanning, ande och liv. 
Jag bär mitt eget livsbrus med mig. I mig. 
Missar du det så lever du inte. Inte för fem öre. 
Det är nog jag som kommer sitta där som gammal.
Om jag blir gammal. Och inte ångra det jag inte gjorde.

Hade det varit okej att dö imorgon? Så slutade min bok. 
Att bara råka sluta andas och uppleva döden. Hade det varit lugnt?
Det finns så mycket folk vill göra. Men gör det då.
Så kanske man är nöjd med sitt liv när man somnar förevigt 
eller när Jesus knackar på dörren.  


1 Karin:

skriven

Jag hade gåshud hela tiden när jag läste detta, det var riktigt fint skrivet!

Svar: Åå, iih. Mysigt. Tack.
LitchiLitchi

Kommentera här: