Skisser för sommaren.

Solen lyser i mina ögon,
Jag hade kunnat gå naken idag.
Jag sitter i solen. Mm. Det är så varmt.
Även om det ligger snö på marken.
Även om jag provade pappas snöscooter imorse. 
Så tankar jag sol för första gången i år. 

Mina vänner ligger inne i huset och sover. 
Klockan kvart över två på dagen.
Det blev kanske lite sent igår, inatt, idag.
Men jag är uppe med tuppen. 
Som alltid.

Så jag sitter härute med min kära väns spotifylista.
Sommarvärme. Nej. Mänsklig värme. 
Jag har tydligen internet också.
Det var en positiv överraskning.

Kanske har det något med Gud att göra. 
Jesus har uppstått, visste ni det? 
Därför firar vi påsk. 
Japp. Han dog och uppstod. 

Igår kollade jag på en serie om bibeln.
Man måste ju hänge sig åt sin tro på den
viktigaste högtiden på året. 
Och alltid annars också. 
Den finns på SVTplay och är grym. 
Jag skojar inte. The Bible heter den.
SESESE. 
 
Sist men inte minst vill jag visa två bilder.
Han är så vacker. Så det finns inte.
Men han är inte min. 
Inte riktigt. 

Han är vacker. Speciellt som nyvaken.
Och nej. Han är inte min.
Men är vi någonsin varandras till fullo?
Man kanske alltid är sin egen.

Ville bara visa dessa vackra bilder.
Visst är han mysig?
 

 
1 HAN:

skriven

saknar dig

Svar: älskling.
LitchiLitchi

Kommentera här: