Kusinvitamin.


Jag har kusiner, syskon och sysslingar. 
Just jag och kusinvitamin här, har inte träffats på flera år. 
Alltså MÅNGA år. 

När vi var små tyckte vi om att vandalisera småhästar,
skrämma upp varandra i skogen, äta krusbär, misshandla grodyngel och fira jul ihop.
När de kom till stugan lite längre bort, var jag alltid halvvägs där på min gula cykel.
Och jag grät alltid när de åkte.

När vi blir stora bör vi fira jul ihop och kanske till
och med trycka ihop isärglidna pusselbitar.
Vi är trots allt släkt. Och jag tycker om släktingar.

Hon hälsar nog på mig någonstans någon dag, 
eller så åker jag och hälsar på henne vart hon nu befinner sig.
Vi är lika vi två. Ur samma virke så att säga.
Vi är lite klantiga, tänker lite lika, är coola och skrattar mycket.
Så här är min kusin. Min kusin Caroline.

Kommentera här: