Hejdårå.

Ibland möts man runt ett välbekant matbord och delar med sig av allt. 
Godheten själv är osäker, men jag har källor som säger 'oroa dig inte'. 
Tur det. Jag applåderar. Ännu en. Nej, nu är det dem det ska vara. 
Hon är vacker, vi hade vart bra vänner på heltid. Eller vad det nu heter.
Någon kastar glåpord om mitt andra substitut. Va lycklig jag blir.
Men jag kanske inte borde bry mig. Inte överhuvudtaget.

Sedan dyker min syster upp från ingenstans och firar påsk med oss,
men mitt i allt firande ska jag hem. Hem till England. En söndag. Precis nu. 
Låter mitt liv därborta fortgå, med storm och solsken. 
Jag önskar mig en fin termin. Med allt som hör därtill. Allt. 
Min sista natt delar jag med min älskade.
Jag borde dela alla nätter med henom. Ja.
 
Nu sitter jag i mitt rum i England.
Beundrar min påsk lite, Jesus är ju trots allt uppstånden. 
Mina ögon ramlar ner, så nu går jag och lägger mig i mina fjärilar,
med stjärnorna i taket. 


 
1 Brigitte johansson:

skriven

<3 ohhhh det var sååååå roligt ,
Mysigt när du är här hos päronen :)
💚 Älskar dig 💋

Kommentera här: