Der, die, das.

 
Idag är en såndär dag när jag äter en kaka jag inte förtjänar, 
för att jag nog känner att jag behöver det. En liten tillfredsställande kaka. 
Det heter inte ens kaka, det heter cookie. Jag vet inte ens vad det heter längre. 
Inte kex, eller så. En cookie. Alltså, inte en kaka. Vi har inga ord. Hejdå. 

Nej, 
idag gömmer vi oss i sängar tillsammans. Det är mysigt. 
Så vi släcker våra ljus, fast det redan har blivit ljust.
Snurrar iväg med en volleyboll. Snurrar tillbaka igen.
Eller ända till min kartas svenska Kina. Eller till stranden i Magaluf. Eller en middag i Mexico. 
Solen lyser i mitt ansikte. Skriver. Andas. Njuter. Shh.
Ja. Det kanske var en bra dag tillslut. En bra natt.
Vackra England. Vackra, vackra England.
1 Brigitte Johanssob:

skriven

Der , die ,das . Wer, wie, was ?
Wieso, weshalb , warum ?
Wer nicht fragt bleibt dumm .
Tausend schöne Sachen, die gibt es ueberall zu sehen, manchmal muss man fragen , um sie zu verstehn .....
(Lied in einem tv kinderprogramm)

Svar: Das lied weiss ich noch. :*
Isabella Johansson

Kommentera här: