Grönt är skönt.

 
Jag var arg och bar en svart kjol för att symbolisera just det. 
Men vad gör det med tre jokrar runt omkring sig. Kanske inget. Eller allt. 
Ska jag börja med en rangordning, joker 1, 2 och 3. Nejnej, jokrar är alltid jokrar. Mm.
Men mer kanske inte är bättre än mindre. Det är väl ingen himla ekonomi här inte. Theorems. 
En gitarr och några ackord. Idag har jag öppen-luft-konsert som det hade hetat. 
Efter som tiden går i kors så går även mina texter det. Kanske några ögon. Galen? Strawson?
Jag saknar ett par skor. Någon som läser mig till sömns. Eller sjunger på vackra toner när vi lagar tomatsås. 
Idag skiner solen, efter bad x3, lägger jag mig och längtar i min numera obrinnande säng. 
Hemlagad lasagne är gott och jag vill snart bort och se världen. Grattis till studenten kommer jag säga snart. 
Jag ser på mina gamla blommor, de tittar nedåt numera. Stackarna. Som min svarta kjol, nedåt. 
Jag tittar upp. På solen. Men imorgon regnar det, åskar dessutom. Men det gillar vi väl. 
Promenader i regnet. Eller om natten. Ingenting är vettigt klockan 03.30. Sammanhang. Nej, aldrig.

 

Kommentera här: