Är det livet som knackar på dörren?




Vi brummar iväg i vår mini cooper och letar efter solstrålar,
vi hittar inga men mor badar i havet ändå, jag nöjer mig med mitt chaite. 

 
Jag tog tåget till Helsingborg och hälsade på Carolina, min vän.
Vi hörde Mando Diao från rikskapitalistgolvet på tredje våningen,
gick in på kostymklubbar och drack goda drickor.
Sedan var jag på upptäcksfärd och hittade mitt nya favoritkafé,
så mycket en stad kan ge. 
 
 
Sedan åkte jag vidare till Staffanstorp för kräftskiva med mina magaluffare.
Hela köket såg ut som en kräfta och vi bara åt och åt.
 

Sedan cyklade Miriam förbi och jag blev hennes nattsällskap.
Vi är lika lika som innan, oavsett om vi äter björnbär från stationskanten eller plinkar på gitarren.
 
 
Sedan hörde jag plötsligt Göteborska i spårvagnen.
Jag gästade Karins hus med en och annan boktjuv och nötter.
Sedan fikade jag med min kära barndomsvän och matade fåglarna.

- - - - -

En liten resa förlänger livet,
vad ska jag hitta på härnäst?
1 Anonym:

skriven

Det var kul :)

2 LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams:

skriven

Vilka härliga bilder!

Svar: Tack så mycket! c:
Isabella Johansson

Kommentera här: